Gennemsigtighed og åbenhed
Lov om gennemsigtighed og åbenhed i uddannelsen
I henhold til lov nr. 414 af 6. juni 2002 omkring gennemsigtighed og åbenhed i uddannelserne skal alle landets skoler leve op til bestemte krav om information på deres hjemmeside.
Uddannelsestilbudet, værdigrundlag og det pædagogiske udgangspunkt og andre væsentlige ting ved skolens undervisning skal beskrives. Desuden skal resultaterne af gennemførte aktuelle evalueringer af kvaliteten af undervisningen og de gennemsnitlige eksamenskarakterer være tilgængelige.
Vedtægter
Skolens vedtægter er offentliggjort på hjemmesiden den 19. september 2016. Det er samme tidspunkt for vedtagelse af vedtægterne. På sidste side af vedtægterne fremgår ministeriets godkendelse af disse. Se vedtægterne.
Karakter
Tilsynsrapporter/Tilsynserklæring
I henhold til Bekendtgørelse nr. 1111 af 30/08/2018, Bekendtgørelse af lov om friskoler og private grundskoler m.v.. Ifølge bekendtgørelsen skal der føres tilsyn med elevernes standpunkt i dansk, matematik og engelsk samt med, om skolens samlede undervisningstilbud ud fra en helhedsvurdering står mål med, hvad der almindeligvis kræves i folkeskolen.
Evaluering og Opfølgningsplan
Evaluering
Sådan evaluerer vi.
Undervisningsmiljøvurdering (UMV)
Selvevaluering - elevens alsidige personlige udvikling.
Tekster under udarbejdelse
Undervisningsplaner og Prøver
Skolen følger folkeskolens Fælles Mål med de dertilhørende læseplaner for alle skolens fag. I 9. klasse afslutter eleverne deres skolegang med folkeskolens afgangsprøve. Skolen fører også op til prøver.
Tekster under udarbejdelse
Antimobbestrategi
Et dokument der definerer vores forståelse af mobning, hvad vi gør for at undgå det og hvordan vi reagerer hvis det sker.
Hent Antimobbestrategi
Tekster under udarbejdelse
Mobilpolitik
Gudenådalens Friskole er en mobilfri skole. Det vil sige, at ingen elever bruger mobiltelefoner i løbet af dagen, med mindre det har et undervisningsmæssigt formål.
Eleverne afleverer hver dag inden morgensamlingen deres mobiltelefoner.
Målet for skolens mobilpolitik er, at vi skaber de bedste rammer for at skolens elever kan tilegne sig faglige og sociale kompetencer, gennem fællesskaber med samvær, fokus og nærvær.
Tekster under udarbejdelse